‘Dat is wat ik bemin’ op Cutting Edge

‘Gaat het te ver om een debutant te vergelijken met Nobelprijswinnaar Patrick Modiano? Feit is dat de manier waarop Parijs wordt beschreven, de prachtige sfeerschepping en de altijd aanwezige ondertoon van melancholie indrukwekkend mooi zijn, en vaak aan de grootmeester doen denken.’

“Misschien is het altijd wel zo met echte kunstwerken, dat hun ontstaan onafwendbaar was”, schrijft Isabelle Rossaert in Dat is wat ik bemin. Tijdens het lezen had ik vaak het gevoel dat met die zin mijn hele recensie al was geschreven.

Dat is wat ik bemin is een indrukwekkend boek, van een schrijfster die geduldig haar tijd heeft genomen om haar pen te verfijnen, en daardoor meteen een debuut van jewelste heeft afgeleverd.’

Recensente Evelien Roels van de cultuurwebsite Cutting Edge geeft vier sterren aan dat is wat ik bemin. Lees hier de volledige recensie.

Het woord aan jou

