Zomercursussen bij De Schrijfkaravaan

_23_0601

De eerste week van de zomervakantie stond de voorbije jaren steeds in het teken van een schrijfworkshop en dat is dit jaar niet anders. Voor de vierde keer op rij organiseer ik met De Schrijfkaravaan een vijfdaagse schrijfworkshop, deze keer met als titel ‘Naar de bronnen van je inspiratie’.
Hoe kunnen plaatsen en gebeurtenissen in je leven de weg vinden naar een verhaal? Daar gaat deze workshop over. Deze keer kan ik meer dan ooit uit eigen ervaringen delen: eind augustus verschijnt immers mijn roman Dat is wat ik bemin bij de prestigieuze literaire uitgeverij Cossee. Het verhaal kwam er na een ontmoeting met een everzwijn, diep in een Toscaans woud, en de ontdekking, enkele jaren later, van een twee eigenaardige gedenkstenen op een berg in de Luberon.
De schrijfweek ‘naar de bronnen van je inspiratie’ is in de eerste plaats een vakantieweek: ontspannen, genieten en schrijven… Voor de liefhebbers is er later in juli een driedaagse masterclass ‘Ik, hij jij: de kracht van het vertelperspectief’. Een goed vertelperspectief vinden is immers een van de eerste grote uitdagingen van een verhaal. Het zorgt voor inspiratie én verleent je verhaal zijn kracht.
Beide workshops vinden plaats in mijn huis en tuin te midden van de weiden in het landelijke Bierbeek.

Meer info:
6-10 juli 2015, Schrijfvakantie ‘Naar de bronnen van je inspiratie’
27-29 juli 2015, Masterclass ‘Ik, hij jij: de kracht van het vertelperspectief’

Informatie over Dat is wat ik bemin bij uitgeverij Cossee.
Kort leesfragment uit Dat is wat ik bemin.

Het woord aan jou

